Over ons

Familiebedrijf sinds 1890: al 135 jaar combineren we ervaring, passie en maatwerk met een persoonlijke en oplossingsgerichte aanpak waarin vertrouwen centraal staat.

Van Galen Logistiek

Specialist worden in logistieke dienstverlening vereist kennis, creativiteit en bovenal, jarenlange ervaring. En op dat laatste punt kunnen wij iets unieks bieden: Van Galen Logistiek bestaat al sinds 1890.

De geschiedenis van Van Galen

De oprichting van Expeditie Van Galen

Hierboven is het eerste bekende document van de registratie van ons bedrijf te zien. Toen opgericht als Expeditie Van Galen. Pas vanaf 1921 was het mogelijk om een KvK aan te vragen. Dit document is van 1943.

1890

Eerste lijndienst werd opgezet

Een dagelijkse autodienst tussen Weesp en Amsterdam. Van Galen had toen twee locaties: Middenstraat 14 in Weesp en Nieuwezijds Voorburgwal 22 in Amsterdam.

1950

Opening vestiging Flevolaan Weesp

Op de foto zijn drie generaties te zien: de derde, vierde en vijfde generatie.

1975

Het 100-jarig bestaan + opening pand Zuiderzeelaan Weesp

Het 100-jarig bestaan werd gevierd en daarbij direct het nieuwe pand geopend. Dit pand hebben wij zelf gerealiseerd en was daarmee het eerste bouwproject voor de familie.

1998
1990

Verhuizing Almere + vijfde generatie neemt het stokje over

In 1996 begint de bouw van Wormerweg 6, Almere. In 1998 verhuist Van Galen naar Almere, industrieterrein Hollandsekant om verder te groeien. De gemeente bood hier aantrekkelijke voorwaarden en ondersteunde ondernemers bij de groei van de bedrijven.

1998

Specialisatie logistiek met hoofdletter L

In 2008 gaat Van Galen zich verder specialiseren in de logistiek. Met de voorheen opgedane kennis bieden wij onze klant op maat gesneden dienstverlening. Wij hebben ons door de jaren heen steeds verder geprofessionaliseerd.

1998
2008

Zesde generatie binnen het bedrijf

Wederom drie generaties te zien op de foto. Dit keer de vierde, vijfde en zesde generatie. De zesde generatie is in opleiding en staat de trappelen voor de toekomst.

Heden

Het team

Norbert Tijssen

Directeur

Anke van Manen

General Manager

Frans van der Schuur

Operationeel Manager

Bas Tijssen

Commercieel Manager

Waar jouw logistiek onze zorg wordt

Logistieke dienstverlening is al decennialang onze passie. Met stabiliteit, duurzaamheid, kwaliteit en commitment als kernwaarden, werken wij in een sterk partnerschap met zowel onze klanten als medewerkers.

Wij houden altijd oog voor deze waarden en zorgen ervoor dat de goederenstroom en het orderproces van onze klanten continu worden geoptimaliseerd. Waar nodig geven we advies op het gebied van kosten, service en duurzaamheid.

Als familiebedrijf, al zes generaties lang, hechten we veel waarde aan een goed en sociaal beleid voor onze medewerkers. Dit zorgt ervoor dat we de kwaliteit die we leveren, kunnen garanderen. Nu en in de toekomst.

Innovatie, milieuvraagstukken en duurzaam ondernemen zijn voor ons vanzelfsprekend. Deze thema’s zijn een integraal onderdeel van de beslissingen die we nemen, zodat we ook in de toekomst kunnen blijven groeien en kunnen bijdragen aan een duurzamere en betere wereld.

Warehousing & Distributie

Jaar ervaring
0 +
Palletsplaatsen
40000
Locaties
waarvan 1 pand c02 neutraal
0

Kennis maken? Neem contact op!

Het logistieke proces; we weten er alles van! Kom langs voor een kop koffie en dan kijken we samen naar wat je nodig hebt binnen de logistieke keten. We denken graag met je mee.

Neem contact op via het formulier of bel direct!