Logistieke oplossingen op maat

Van Galen Logistiek verzorgt dagelijks de complete logistieke afhandeling voor klanten in Nederland én daarbuiten. Of het nu gaat om planning, distributie, speciaal vervoer of een volledig maatwerktraject: wij zorgen dat jouw producten altijd veilig en op tijd aankomen.

Onze logistieke diensten

Vanuit ons hoofdkantoor in Almere bieden we uiteenlopende logistieke diensten die passen bij jouw bedrijfsvoering. Met een modern wagenpark en een gedreven team zorgen we voor continuïteit en kwaliteit.

  • Planning van ritten

  • Opslag van producten en goederen

  • Voorraadbeheer

  • Transport van palletzendingen en deelladingen

  • Transport door heel Europa

  • ADR-goedgekeurd vervoer

Zit jouw specifieke logistieke uitdaging hier niet tussen? Geen probleem. Wij denken graag met je mee en maken samen een plan dat werkt.

Duurzame logistiek

Wij combineren betrouwbaarheid met duurzaamheid. Onze moderne vloot en slimme planningssystemen beperken onnodige kilometers en CO₂-uitstoot. We blijven investeren in schonere technieken en hebben inmiddels onze eerste Lean & Green-ster. Zo dragen we bij aan een duurzamere keten én toekomstbestendige logistiek voor jouw bedrijf.

Dit overzicht is nooit compleet. Staat jouw logistieke vraagstuk er niet tussen? Neem dan contact met ons op en wij denken graag mee om een geschikte oplossing te leveren.

De voordelen van logistiek bij Van Galen

Efficiëntie

Wij nemen het gehele logistieke proces uit handen; van opslag tot levering.

Persoonlijk

Een familiebedrijf met aandacht voor jou; altijd persoonlijk contact en korte lijnen voor snelle antwoorden.

Veiligheid

Jouw goederen zijn bij ons in veilige handen, met gecontroleerde opslag en zorgvuldige behandeling.

Flexibiliteit

Kan niet bestaat niet. Wij passen ons aan jouw wensen aan en vinden altijd een oplossing op maat.

Kostenbesparing

Efficiënte processen en slimme logistieke keuzes helpen je om kosten te verlagen.

Maatwerk

Elke klant is uniek; we leveren een oplossing die precies bij jouw behoeften past.

Download onze brochure!

Hoe verloopt het logistieke proces?

1

Ontvangst goederen

Wij ontvangen en controleren jouw goederen zorgvuldig, zodat alles direct klaar is voor opslag en verwerking.

2

Planning

Op een ecologische en efficiënte manier het transport inplannen.

3

Levering

We leveren uw goederen op tijd, in perfecte staat en op aangegeven locatie af.

4

Extra services

Op maat gemaakte diensten, zoals dedicated transport of levering en installatie op locatie. Flexibel en geheel naar jouw behoefte.

We denken graag mee met jouw transport vraagstuk. Met 135 jaar ervaring is niets ons meer te gek; we leveren altijd een maatwerkoplossing waar jij op kunt vertrouwen.

Wil je meer weten over onze werkwijze?

FAQ

Veelgestelde vragen

Heb je een specifieke vraag? Kijk tussen de eerder gestelde vragen.

Uiteraard kunnen we je ondersteunen bij de overgang. Dit kan van advisering tot het fysiek verhuizen van je voorraad. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. 
Ons warehouse voldoet aan de gestelde eisen met betrekking tot de veiligheid. Buiten een inbraak- en branddoormelding is ons pand zowel extern als intern voorzien van camerabewaking. Wij werken alleen maar met eigen werknemers die onze klanten kennen.
Jazeker, je kunt realtime 24/7 je voorraad bekijken en, indien gewenst, kun je online je verzendingen bij ons boeken.
Wij kijken samen met jou wat de beste verzendoptie is. Wij maken al jaren gebruik van PostNL, UPS, GLS of Transmission. Ook hebben wij, voor onze warehouseklanten, een eigen wagenpark ter beschikking voor de grotere zendingen.
Wij hebben in 2024 onze eerste ster behaald van Lean&Green Nederland. Uiteraard zullen wij deze eerste stap verder uitbreiden. Met betrekking tot de warehousing proberen wij zoveel mogelijk verpakkingsmateriaal te hergebruiken, indien dit niet mogelijk is maken wij gebruik van duurzame rekwikkelfolie en duurzame tape.
Van consumentengoederen tot kantoormateriaal, van grondstoffen tot retailgoederen. Alles wat op een pallet kan staan, kan bij ons in opslag gegevens worden, mits dit uiteraard niet in strijd is met de Nederlandse regelgeving.
Je kunt je goederen onbeperkt bij ons opslaan. We streven altijd naar een langetermijnrelatie.

Norbert Tijssen, Directeur

“Het geeft voldoening om te zien hoe onze logistieke oplossingen het verschil maken.”

Neem contact op!

Heb je een vraag of wil je meer weten? Kom langs! We maken graag kennis onder het genot van een lekkere kop koffie.